петък, 1 декември 2017 г.

Художници и софтуер

1. В Сицилия снимките стават като картички, без особени усилия, това и баба го знае. Ето тук - от влака, в движение, извън режимното време и т.н., но облаците!

1А. Може би не всички знаят, но вече няма необходимост от художници, а само от фотографи и техните компютри. Същата снимка минала през софтуера Dynamic Auto Painter Pro. Нагласил съм техника "Молив"

2. Това е Сиракуза, град на геометрията. Учим се на изтънчени извивки

2А. Същата снимка в техника "Пастел". Всъщност, най-добре е да казвам, че сам съм ги рисувал.

3. Пак Сиракуза.

3А. Същото с техника "Alla prima",

4. Малко нощни

4А. Освен техники, програмата предлага и стилове на конкретни художници. Има Сезан, Моне, Климт, пет-шест Ван Гога, супер си е. Ето това например, e в стил Писаро

5. Ето това е виждал човек вечер по улиците на средновековния град перманентно, само че, без колите и осветлението

5А. Това е в техника "Креда". Не знам защо програмата добави и нещо като сняг накрая. Ще кажа, че съм го рисувал през януари

fine




събота, 25 ноември 2017 г.

Помпей - графити

Графити от стените на Помпей, погребан под пепелта на Везувий през 79 г. сл. Хр.

1. От атриум в дома на Pinarius: 
"Ако някой не вярва във Венера, нека погледне приятелката ми".
2. Стена на казарма на гладиатори: 
"Флорониус, надарен войник от седми легион, беше тук. Жените не знаеха, че е тук. Само шест дойдоха - твърде малко за такъв жребец".
3. Стена на публичния дом на Innulus и Papilio: 
"Плачете, момичета. Моят пенис ви предаде. Сега той прониква отзад на мъжете. Сбогом, чудесна женственост!"
4. Стена на малка къща:
"Пътнико, хляб яж  в Помпей, но отиди да пиеш в Нукерия. В Нукерия пиенето е по-добро".
5. Перистил /вътрешен двор с колони/ в таверната на Verecundus: 
"Реститута, свалете туниката си, моля ви и ни покажете окосмената си интимност".
6. До входа на къщата на Menander: 
"В Нукерия търсете Новелия Примигения, близо до римската порта, в района на проститутките".
7. Домът на Citharist, под рисунка на човек с голям нос: 
"Ампликатус, знам, че Икарус се отдава на теб. Салвиус написа това".
8. Диалог на стена на таверната на Prima: 
"Суцесиус, тъкач, е влюбен в робинята на кръчмаря, на име Ирис. Тя обаче не го обича. Все пак, той я моли да се смили над него. Това написа съперникът му [Северус]. Довиждане."
[Отговор на Суцесиус]: "Завистнико, защо ми се пречкаш. Отстъпи на по-красивия, но понесъл несправедливост, мъж."
[Отговор на Северус]: "Написах всичко, което имам да кажа. Обичаш Ирис, но тя не те обича".
9. Таверна, отдясно на вратата: 
"Напих кръчмарката".
10. Таверна, отляво на вратата:
"Палмира утолява жаждата".
11. На улична стена: 
"Теофилус, не прави орален секс с момичетата точно срещу градските стени, като куче".
12. До портата на Везувий: 
"Маркус обича Спендуса".
13. Казарми на гладиаторите: 
"Тракийският гладиатор Целадус е сладост за всички момичета".
14. На стената на Олий: 
"Сградата на Арий Полий е владение на Алиус Майус и е на разположение за отдаване под наем от първи юли. На първия етаж има магазини, на горните етажи - луксозни стаи. Който желае да наеме този имот, трябва да се свърже с Примус, роб на Алиус Майус".
15. Стена: 
"Жестоки Лагагус, защо не ме обичаш?"
16. Стена на дома на Vibii: 
"Бременна съм от Атиметус".
17. Стена на дома на Caprasius Primus: 
"Не бих предала съпруга си и за цялото злато на света".
18. Дом на Calpurnii: 
"Кресценс е сладка и чаровна".
19. Сградата Eumachia: 
"Секундус обича да натиска момчета".
20. Улица на театрите: 
"Медна чаша изчезна от магазина ми. Който я върне, ще получи 65 сестерции. Още 20 ще бъдат дадени за информация, водеща до залавянето на крадеца".
21. Стая в публичен дом: 
"Вибиус Реститутус е заспал тук сам и е пропуснал любимата си Урбана".
22. Коридор в театъра: 
"Мете, роб на Коминия от Атела, обича Крестус. Може ли Помпейската Венера да бъде благосклонна към двамата и те винаги да живеят в хармония".
23. В базиликата: 
"Луциус Истацидий, считам за непознат всеки, който не ме покани на вечеря".
24. В базиликата: 
"Епафра, ти си плешив!"
25. В базиликата: 
"Филерос е евнух".
26. В базиликата: 
"О стени, вие съдържате толкова много досадни графити, че съм учуден, как още не сте се сринали в развалини".

Както виждаме, проблемите са същите, но стилът ми се струва доста по-изтънчен.

* на сн.: Спортуващи помпейки в удобни бикини /4 в. пр. Хр., мозайка/



четвъртък, 23 ноември 2017 г.

Фрагм. 11-17-2

1. Тези дни се опитвах да вникна какво е биткойн и как мога да си генерирам /"майнвам"/ малко криптовалута без да напускам дома си. Почувствах се както когато обяснявах на баба си едно време, каква е ролята на баса в хеви метъла,  но сега аз съм бабата.
2. Снощи слушах Холдсуърт и още няколко наскоро починали китаристи любими. Бях на слушалки и тъжен, но дойде Роси и ме попита знам ли упражнението дето стоиш на един крак със затворени очи. Знам го.
3. Като се замисля, идеите, които винаги са ме възбуждали са били два типа: за превъзходство и за завист /и двете малоценностови, знайш/. Едните ми пораждат агресия, другите - мазохизъм. Но не мога да разбера, коя води до едното, а коя до другото.

* на сн.: изтънченият грим ще спаси the world

понеделник, 20 ноември 2017 г.

Сицилия 1

1. Докато си търсех много малка и красива каничка за мляко, толкова малка и красива, че чак неизползваема /италианците имат такива/, попаднах на това

2. Вътре в тиганисимото /"малко тиганче", ит./ има артишок и чушчици. Арт и съответният шок са две неща, заради които трябва да се ходи в Италия. Както и заради особената светлина, ето такава

3. Понякога артът е толкова много, че се налага да го давят. Кой би си позволил да удави Джото в улична фонтанела? Който има много Джото

4. Хубаво също така е, че наброих поне пет вида полиция: муниципале /лови всякакви мунчовци/, страдале /за страдалци/, постале /за съвсем изпосталели/, феровиария /за пътници с желязо в ръка/, а тук виждаме и провинциале - ако си провинциалист и ходиш из Рим, могат да те задържат и глобят, но тук, в Катания, не знам каква и е функцията

5. Малко преди да се превърне в кич, свръхестетизмът минава през маниерност и закачка. Колонката над вратата - като я видях, поисках да умра незабавно. Жестокостта ми някак се сломи

6. И това особено състаряване на стените от влагата и слънцето, което ги прави да изглеждат като картини
7. Или тези /стени/

8. Седнахме с Роси в едно кафе да пием и да прегледаме местната преса. Тя предпочете "Catania" /вляво/, а аз разлистих официоза "La Sicilia". И какво чета - Тото Рийна, капо ди тути капи на Коза Ностра умрял /на 87, в затвора/. Предполагам, чиста случайност

9. Този разказ ще спре да е така задълбочено-увлекателен, ако покажа две три площадокатедрали, изобилни по тези места, но няма. Може би друг път ще ви покажа площада в Сиракуза, описван като най-елегантния в Сицилия и не е лъжа.
10. Десерт - любимите ми черни стени. Това са някакви бивши складове

11. Още десерт - кухи обли форми

fine

петък, 10 ноември 2017 г.

Фрагм. 11-17

1. Купих си камуфлажно яке от Декатлон, пишеше, че е "за лов на дребен дивеч". Как са го преценили? Сега, като отида в гората да снимам, с новото си яке, ще наизлезе дивечовият елит - едър и дребен, и дребният ще си каже: "баси, дошъл е с яке за лов на нас!" и ще побегне да се крие, а едрият ще си каже: "няма опасност, дошъл е с яке за дребен дивеч, а ние сме нагли едраци ". И безсрамно почват да се разхождат под носа ми биволи, носорози, хипопотами и едно непознато животно, а някои и ме нападат леко /на шега/, както съм с якето. Знам, по-безопасно щеше да е, ако си бях взел яке "за лов на едър дивеч", но то хем ще е по-скъпо, хем ще е с хром-ванадиева нишка - по-тежки са.
2. Един приятел ми беше казал как да се предпазвам от контакт с хипстъри и въпреки че не ми е чак такъв проблем, запомнил съм как. При среща с такъв човек, съветваше ме приятелят ми, трябва да си носиш пакетчета с лактоза, глутен, пемикан /месо на прах/, фъстъци и ГМО-целина, всичко това на прах и равномерно да ги разпръснеш пред себе си. Изчезвали мигновено (хипстърите).
3. В Доинтернетната епоха четях "Космос", "Наука и техника за младежта", "Млад конструктор", "Орбита", разни алманаси "Спектър", "Фар" и аналогични руски издания.
После се появи дайъл-ъп интернета и беше супер - поток от информация и картинки, съседите от дуплекса те гледат тъжно и т.н. Постепенно потокът се превърна в мътна река, ценното оставаше все по-малко, фийдовете вместо да те информират, взеха да те развличат, достоверността им тръгна към нулата, почнаха инквизиции с контекстна реклама, изобретиха бутона "like", с биг-дейтата ти спастриха личностов профил - как да не параноясаш.
4. И изведнъж се хващам, как пропускам през себе си гигабайти боклуци, само за да открия зрънце смислена информация, а времето изтича, пък и да нямам пет мозъка? Не, край - вече ще се щадя. Докато не са ми сложили чип в главата, ще съм тих, скромен, неук, неинформиран.

* фото: Tamas Dezso

събота, 4 ноември 2017 г.

Софт-порно

1. Сашо гледа някакво меко японско порно на лаптопа, понеже не съм включил никакви родителски филтри. Казвам му да мине на коли и трактори и той ми вдига скандал. Ама наистина, как изведнъж ще превключиш от естеството си, към някакви тъпи слабоеротизирани машини.
2. И защо? Познавам доста хора дето им е бил включен филтър и точно толкова дето не им е бил, и нека ви кажа - разпределението дебили/гении си остава гаусово, т.е. средно-еднакво навсякъде. Така че, сакраменталният въпрос "какъв ще стане като порасне" има отговор с много висока степен на неопределеност, като най-често ползваме термин "Божа работа". Пък ти му спирай/пускай мекото порно на детето, щом си нямаш по-важна работа.
3. В този смисъл - скоро пуснах хубава снимка на разголена жена тук, като илюстрация към текст. В момента, в който автоматично излезе и във ФБ, като се почнаха едни съобщения, едни предупреждения, едни блокировки, пишман станах. И най-ужасното е, че това го прави софта, той разпознава циците, той ми праща писмо, той ми блокира поста, той ме заплашва с разстрел и т.н. Да беше дошъл човек, Зукър-Мукър-Масаракш, да обсъдим, да му обясня, че тук има композиция, вътрешен ритъм, рима и т.н., но не, само софт. И при Сашо софт и при мен софт и винаги порно, винаги.

* сн.: Michal Pudelka

събота, 28 октомври 2017 г.

Фрагм. 10-17-2

1. През 1941-ва младо циганско семейство отвлича Айнщайн, не за откуп, а защото не е съгласно с някои аспекти на общата теория на относителността. Бащата главно не е съгласен. Неизвестно защо, той смята, че опитът трябва да остане недосегаем за интерпретация и винаги да може да се каже на какво възприятие, всеобщо споделимо от хората, отговаря едно понятие. Предполагам забелязвате, че бащата на младото циганско семейство дублира мнението на Виенския кръг. Независимо от теоретичните спънки, младото семейство фактически спасява гения от репресии и смърт в хитлеристка Германия.
2. Вчера към обяд отказах цигарите. Изпуших пет и веднага след това ги отказах. Обзе ме абстинентният глад, леко ме заболя глава и т.н. За какво ми е това страдание? 
Днес изпуших отново пет цигари и към обяд пак ги отказах. Веднага изядох едни спагети /в кръчма, след работа/, после вкъщи - кисело мляко, солена скумрия, някакви два кроасана от пекарнята, сега гледам към едни варени картофи, каквито не обичам, но ще трябва. 
Ако ще е така /а то ще е именно така/, не е ли по-добре да си купя цигари, вместо да изяждам запасите на семейството и да развивам затлъстяване трета степен или коя е там най-високата. Хем ще умреш, хем ще си грозен. А като пушиш, пак ще умреш, но дотогава ще си строен и красив. Или пък - стар и сбръчкан.
3. В свое интервю през 60-те, Виктор Шкловски цитира една интересна личност - поетесата-революционерка Лариса Райснер:
"Любовта е пиеса с кратки актове и дълги антракти, и трябва да знаеш как да се държиш в антрактите.

* сн. Дейвид Керъл