неделя, 20 септември 2015 г.

Робски проблеми

1. "Cui podest malum" /"кому е полезно злото"/, както казваше един познат римлянин. При заплаха, /напр. да ти дойдат много бежанци изведнъж/, източноправославният модел на реагиране е хистеричен - вайкане, хаотичност, объркване, страх, правиш се на умрял или ставаш агресивен. Плюс обичайните пауперистични страхове /ще ми вземат нещо!/ - ограбиха ме, претопиха ме, изнасилиха ме, взривиха ме. И какво точно ще ми вземат? Придобитото по модела на нацгероя, просякът д. Добри? А какво ще ми взривят - Петохуйника ли? И много ли ще се натъжа? А как точно ще ме асимилират? Кои останахме за процедурата? Малко неравни са силите /ЕС - петстотин милиона, бежанци десет милиона/. Обаче, да - мръсотия, грубост, агресия, страх. Но това го имаме постоянно бе - покарайте кола из София, наминете към Калотина, излезте от колата, огледайте се, помиришете. Бежанци няма, но другото е там. Остана изнасилването - уникална възможност да покажеш различност. Хайде, холан /Come on, holan - англ./.
2. Но, о, чудо! Минава известно време и пак по хистеричния механизъм, всичко е забравено, т.е. потулено в някоя гънка на несъзнаваното - "la belle indifference" на френските автори. Изчакваме третия ден на чудото. За протестантския модел няма да резоньорствам, всички го знаят.
3. Досег с Прекрасното. Инициативна група от калифорнийци обвинява "Нестле", че за производството на котешка храна е използвала робски труд. Казусът е, че нестлианците доставяли от Тайланд некъв морски дар, за който местните бейове купували работници от Камбоджа да се гмуркат вместо тях. И сега, някой досетлив адвокат им прави калифорникейшън на Нестлето и ще се опитат да им източат пари. Не им се давай, Нестленце, тоблеронвай лошите.

* на сн.: Нестле използва робски труд за котешка храна

Няма коментари:

Публикуване на коментар